VÝVOJ  METODY  CONTAKIDS

Contakids je metoda, kterou vyvinul Itay Yatuv, tanečník a učitel pocházející z Tel Avivu, Izrael. Od té doby, co se jeho dcera Sophie narodila, ji Itay pozoroval. Způsoby, jakými se učí a experimentuje s novými formami pohybů, jako je např. válení, pády, vstávání z podlahy, mu pomohl dekódovat proces motorického rozvoje dítěte.
Z těchto pozorování a spojitostí, které odvodil, jež fyzická hra může obsahovat, jsou zde zdůrazněny a shrnuty níže četné možnosti a způsoby, kterými dospělý spolupracuje - spoluhraje s dítětem:

* Nejlepší formou učení je zkušenost, a selhání nebo chyba je klíčovým aspektem tohoto procesu. Nechat dítě setkat se s čímkoliv a zároveň minimálně ochraňovat; umožnit to, aby dítě padalo co nejvíce, neboť to má zásadní dopad - záměrem je pochopit, kde by si mohly děti skutečně ublížit a kde konkrétně zasáhnout; zbytek je v rozsahu důležitého experimentování.

* Když jako dospělí dítě často chováme nebo držíme, zvykne si na to být pasivní a cítí se těžké. Namísto toho, když ubereme ze své aktivity, dítě je více zodpovědné za to, že se ze země dostane, je aktivní na těle, drží se a je si vědomo možností, které má k dispozici v tělesném terénu dospělé osoby.

* Když se dospělý zdrží od používání svých rukou, aby udržel dítě na svém těle, rozvíjí si své motorické dovednosti tím, že hledá nové úhly a pozice, aby zastavil malého člověka před sklouznutím. Tímto se probudí schopnost rozumět a přijímat informace přes kůži - dotek, takže se člověk intenzivně učí uvědomovat si přesnou pozici dítěte na sobě - způsoby, jakým dítě zůstává na svém místě a v jaké poloze právě je, ať už je to nahoře nebo na na straně.

*Dospělí mají tendenci jednat - dítě zvedat, otáčet a podobně - ačkoli prostředí je stimuluje dostatečně k tomu, aby zjistili, co si opravdu zaslouží jejich pozornost. Touha vytvářet "příjemné setkání" způsobuje, že člověk pracuje s velmi úzkým spektrem možností, jež se zaměřuje jen na konkrétní cíl a ztrácí tak jiné příležitosti k rozvoji, jež se nabízí. Namísto toho se učíme a praktikujeme, abychom rozdělili zájmy dítěte od zkušenosti, kterou s dítětem chce mít dospělý.

* Společný tanec dává role rodičů a dětí na stejnou rovinu postavení. Každá strana má svobodu zvolit si svůj další krok a nikdo není od druhého do ničeho nucen. Dítě si rozvíjí svou nezávislost s podporou rodičů, což umožňuje otevřenější fyzický pohyb.


Více informací na: https://www.contakids.com/


 
CONTAKIDS ČESKÁ REPUBLIKA
Práce s dětmi v pohybu a tanci
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky